активні методи по літургійному році

Активні методи на тему Літургійного року 

«Календар» 

Матеріали: ватман, малі аркуші паперу (або клейкі листочки)

Підготовка: катехит вивішує на дошку ватман

Хід заняття

  1. Катехит сповіщає учнів, що їхнім завданням буде створити календар літургійного року.
  2. Катехит задає запитання:

-         Коли розпочинається літургійний рік?

-         Скільки великих церковних свят є в літургійному році?

Коли учні відповідають, катехит ділить ватман на 12 частин.

  1. У кожній частинці учні говорять, які свята повинні бути по порядку і дату їх святкування. Катехит записує на ватмані свято і дату.

Наприклад:

1. Різдво Богородиці

21 вересня, 8 вересня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(картка з питаннями)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Катехит ділить учнів на 12 пар/груп. Кожній групі відводить одне свято, дає маленький аркуш і просить написати 1-3 питання до даного свята.
  2. Катехит збирає листочки. По черзі приклеює на ватман у відповідному рядку, зачитує запитання, які є на них. Учні спільно відповідають.

 

Пропозиція 1: можна роздати клейкі листочки.

Пропозиція 2: замість запитань, учні пишуть слова/вирази, які асоціюються з даним святом. Пояснюють свої асоціації.

Пропозиція 3: можна охопити більше свят церковного року, стільки, скільки учні назвуть.

 

 «Крокуєм церковним роком»

 Матеріали: ігральні кубики, фішки, рулон шпалерів звичайних

Підготовка: катехит робить гральну доріжку з шпалерів, ділячи її на смужки відповідно до кількості груп у класі, і частини, в яких записує запитання, які виникають від початку літургійного року. Якщо катехит, наприклад, вивчив з учнями період від початку церковного року до Різдва, тоді він пише питання, які охоплюють цей період. Пізніше може дописати питання до інших періодів тим самим творячи літургійну доріжку. Оформляє цю доріжку. Таким чином, учні мають змогу не тільки закріпити період, який вивчили, а й повторити попередні.

Хід заняття

Кожна група по черзі кидає гральні кубики і спільно відповідає на запитання, на які кубики вказали, чи виконує те, що там зазначено, наприклад, пропусти хід, два кроки вперед (назад), нема запитань. Виграла та група учнів, яка найшвидше дійшла до фінішу.

 

Пропозиція 1: Один рулон можна використовувати на декілька класів, роблячи вузенькі доріжки (кількість доріжок відповідає кількості класів, які беруть участь у грі). Таким чином проводяться спільні заняття і учні мають змогу навчитися один від одного. Відповідно питання діляться на легші і важчі.

Пропозиція 2: у такий спосіб можна закріплювати ціле життя Ісуса, іти по Євангелію.

 

«Знайди свій листочок»

Матеріали: клейкі листочки 2-ох або 3-ьох кольорів в залежності від того, чи клас великий чи ні.

Підготовка: на листочках катехит пише дати свят церковного року в 2-ох або 3-ьох екземплярах в залежності від кількості кольорів. Розклеює по цілому класу.

 

Хід заняття

  1. Катехит ділить учнів на 2 або 3 групи в залежності від того, скільки кольорів листочків використовується і враховуючи кількість учнів. (Чим більший клас тим більше груп можна утворити). Кожній групі відводиться певний колір.
  2. Катехит пропонує учням відшукати в класі усі листочки їхнього кольору. Підписати свята, що відповідають датам на листочках і поскладати у правильному порядку відповідно до церковного року.
  3. Катехит перевіряє отримані результати.

 Пропозиція: можна зробити навпаки: зазначити на листочках свята, а завдання учнів - написати дати і встановити правильний порядок.

  

«Слова – ключі»

 Матеріали: декілька примірників Святого Письма відповідно до того, скільки тем катехит прагне охопити

Хід заняття

  1. Катехит утворює групи відповідно до кількості тем.
  2. Кожна група отримує уривок, який зображає ту чи іншу подію. Учні не бачать уривки інших груп.
  3. У групах учні виписують із свого уривку слова, які вони вважають ключовими (важливими).
  4. Слова передаються іншій групі по колу. Група відгадує, яку подію отримані слова зображають, але не висловлюється вголос. Слова передаються далі. Наступна група робить те саме і так, поки слова усіх груп не перейдуть ціле коло.
  5. Учні разом з катехитом проводять спільне обговорення усіх тем.

 

 «Таблиця-календар»

 Матеріали: таблиця, стрічки паперу, карточки асоціацій

Підготовка: катехит готує таблицю (див. Таблиця), приготовляє малюнки, слова, вирази, що асоціюються з різними святами/подіями

Хід заняття

  1. Катехит утворює 6 груп, відповідно до колонок зазначених в таблиці. Групи вибирають собі період, над яким хочуть працювати.
  2. Кожна група отримує стрічки паперу. Завдання для учнів: написати на стрічках свята/події зазначеного періоду і приклеїти їх на таблиці.
  3. Катехит ділить усі карточки асоціацій на 6 частин і роздає по частині кожній групі. Завдання для учнів: вибрати ті, які асоціюються з їхнім періодом. Всі інші передають наступній групі.
  4. Кожна група презентує свої картки асоціацій і чіпляє їх у третьому ряді таблиці. Добре, якщо учні вкажуть ще дату свята/події.
  5. Ведеться перевірка і обговорення разом з катехитом. Катехит вказує на те, що кожна людина протягом року переживає багато подій, іде з Ісусом і Марією, бере участь у їхньому народженні, йде по Хресній Дорозі, стає свідком Воскресіння. Важливим є пережиття цих подій.

 Таблиця

Від Різдва Богородиці до Пилипівки

Від Пилипівки до Стрітення

Від Стрітення до початку Великого Посту

Від Великого Посту до Воскресіння

Від Воскресіння до Петрівки

Від Петрівки до Різдва Богородиці

 

 

 

 

 

 

 

(карточки асоціацій)

             

 

 Ідея 1: «Кишеня»

Учні збирають різну інформацію по святах і ставлять у відповідну кишеньку на стенді. Наприклад:

-         коротка біографія святого;

-         цікаві факти чи інформація про свято;

-         власна молитва, або розважання;

-         вирізки з газет по темі свята і т.д.

Коли надходить свято, катехит відкриває відповідну кишеню і усі разом зачитують та обговорюють її вміст.

Пропозиція: можна зробити два стенди: Богородичні та Господські празники

Наприклад:

 

Назва празника

 

Кишеня

 

 

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

Назва празника

 

Кишеня

 

Ідея 2: «Сувій»

 

Можна створити літургійний рік за допомогою рулону шпалерів, який поділений на частинки. (див. «Крокуєм церковним роком») Учні у ньому наклеюють вирізки, пишуть молитви, подають цікаві факти, розфарбовують (найкраще шпалери оформляти з виворітної сторони – чистої)

 

Ідея 3: «Книга»

Учні створюють велику книгу-гармошку по літургійному році також з наклеєними вирізками та іншими матеріалами.

 

Ідея 4: «Скрині»

Клас поділити на певну кількість груп. Кожній групі виділити одне свято. Їх завдання: назбирати якомога більше матеріалу (можна також зробити щось своїми руками) – все, що стосується свята. Усі матеріали покласти у оформлену відповідно до свята коробку-скриню (може бути гарно оформлена коробка з під взуття). Коли надходить урок по темі, учні роблять презентацію своєї скрині: пояснюють її вміст, звідки взяли ці матеріали, чому саме їх вибрали, що найбільше їм сподобалось із цих матеріалів, захопило.

 

Пропозиція: можна також у коробки збирати не матеріали по темі, а будь-які речі, які асоціюються учням із цим святом, наприклад: ангелик, соломинка (Різдво), квітка, травичка (Воскресіння) і т.д. Учні пояснюють, свій вибір.

 

«З Днем народження, Маріє!» 

Матеріали: стрічки із подіями з життя Богородиці, свічка або квітка

Підготовка: на паперових стрічках катехит пише по одній події із життя Богородиці, наприклад: віднайдення Ісуса в храмі, народження Сина (події можуть повторюватись)

 Хід заняття

  1. Кожен учень дістає по одній стрічці.
  2. Завдання для учнів: подумати, який дарунок він би міг принести Богородиці, щоб потішити Її у цьому моменті Її життя, якщо цей момент сумний, чи в знак вдячності, якщо цей період життя радісний. Катехит дає учням достатньо часу для розважання.
  3. Учні формують власні висловлювання, наприклад: Я хочу принести Тобі, Богородице, краплину втіхи, бо Ти знайдеш свого Сина у храмі. Або, Я хочу принести Тобі, Богородице, своє серце, щоб у ньому Ви могли завжди знайти прихісток, як у стаєнці.
  4. Передаючи один одному запалену свічку (або квітку), учні звертаються до Богородиці своїми розважаннями.

 Пропозиція: цей метод можна застосовувати до будь-якого Богородичного свята.

 

«Пригадуєм та повторяєм» 

 Матеріали: 4 аркуші А3, поділені на 4 частини

 Хід заняття

  1. Катехит формує 4 групи.
  2. Кожна група отримує аркуш А3, поділений на 4 частини. (див. Малюнок)
  3. Завдання 1: в одному кутку аркуша групи пишуть всі ключові на їхню думку слова, які мають відношення до теми Воздвиження Чесного Хреста. Аркуші передають іншій групі по колу.
  4. Завдання 2: у другому кутку учні пишуть запитання до цієї теми. Передають наступній групі.
  5. Завдання 3: у третьому кутку учні дають відповіді на отримані запитання. Передають аркуші наступній групі.
  6. Завдання 4: у четвертому кутку учні роблять виправлення, якщо щось неправильно написано попередніми групами, та роблять своє доповнення, якщо попередня група щось не встигла написати чи опустила.
  7. Кожна група робить презентацію отриманого та доповненого аркуша.
  8. Катехит корегує, доповняє.

 

Примітка: доцільно катехиту встановлювати певний час на написання слів, питань та відповідей, щоб передача аркушів відбувалася одночасно.

 

Малюнок:

ключові слова

питання

доповнення

відповіді

 

Пропозиція: цей метод можна пристосувати до будь-якого іншого свята.

 

«Хресту Твоєму поклоняємось…»

 Підготовка: катехит попередньо записує тропар свята на дошці

Хід заняття

  1. Катехит ознайомлює учнів із тропарем свята і заохочує застановитись хвилину над його змістом та подумати, яке запитання виникає в момент роздумів. Наприклад: Як поклонятися маю? Що таке Хрест Господній? і т.д.
  2. Катехит утворює групи. Учні діляться запитаннями та спільно намагаються дати відповіді на них. Записують усі питання та відповіді.
  3. Представник з кожної групи презентує питання та відповіді.
  4. Катехит робить доповнення. 

 

«Величаєм Марію» 

 Матеріали: свічечка для кожного учня, листочки з величаннями Марії, спокійна музика

Підготовка: зробити маленькі аркуші паперу і написати на кожному по одному величанні Марії, наприклад: Заступниця, Покровителька, Благодатна і т.д.

 

Хід заняття

  1. Учні сідають в коло. Катехит роздає кожному учневі по одному величанні Марії.
  2. Завдання учнів: у тиші, дивлячись на полум’я свічки, розважити над цим величанням Марії і продовжити речення: Марія – Заступниця (наприклад), бо….
  3. Звучить спокійна музика. Учні підходять один до одного, обмінюючись запаленими свічечками і своїми короткими розважаннями. Отримавши свічечку і розважання, учень передає їх іншому учневі, а сам отримує його свічку і розважання, далі передає вже не своє розважання, а отримане. Це відбувається протягом декількох хвилин.
  4. Учні сідають в коло. По черзі сповіщають останнє розважання, яке отримали.
  5. Катехит робить доповнення і підсумок.

 

Пропозиція 1: можна не ходити один до одного, а підходити до кутка молитви, на якій ікона Покрови, говорити своє розважання і ставити свічечку біля ікони.

Пропозиція 2: цей активний метод можна запропонувати у Новий рік, де учні обмінюються привітаннями. Можна пристосувати також до будь-яких Богородичних тем, Різдва Христового, Воскресіння, де учні вітаються один з одним, наприклад: Радуйся, Марійко, бо … Христос рождається! Бажаю тобі….Христос воскрес! Нехай ….

 «Пригадуємо свято» 

 Хід заняття

  1. Формуються групи. У групах учні повинні написати 5 слів, які мають відношення до теми Покрови.
  2. Картка зі словами передається іншій групі по колу. Тепер завдання групи написати речення із отриманими словами по темі Покрова.
  3. Катехит обирає одного учня на роль писаря, завдання якого є записати усі речення, які не повторюються.
  4. Писар зачитує все, що записав по темі Покрова.
  5. Катехит допомагає учням пригадати нові факти чи інформацію, яку учні не подали.

 

Пропозиція: цей метод праці можна пристосувати до будь-якої теми.

 

 «А що далі?» 

 Матеріали: оповідання «Дар маленького ангела» («Небесна брама» Бруно Ферреро, ст..5)

Хід заняття

  1. Учні сідають в коло.
  2. Катехит зачитує початок оповідання - 2 абзаци.
  3. Завдання учнів по черзі розгортати розповідь, додаючи по одному реченню. Розповідь повинна охопити усіх учнів.
  4. Катехит зачитує першу частину до «Темний і відлюдний будиночок» і 2 абзаци 2-ї частини.
  5. Учні знову намагаються продовжити почуту розповідь, додаючи по одному реченні.
  6. Катехит знову зачитує 2-у частину і початок 3-ї і т.д.
  7. Обговорення оповідання, підсумок.

Пропозиція: метод прогнозування можна застосовувати до будь-якого іншого оповідання, розповіді. До цієї теми Бруно Ферреро також пропонує оповідання «Ангел для Товита» із книги «Небесна брама» ст..11.

 

«Зустріч з Марією» 

 Хід заняття

  1. Катехит звертається до кожного учня: Ти – одна з дівчат/один з хлопців, які давно служать у храмі. Довідуєшся, що має прийти маленька дівчинка до храму, щоб служити Богу. Ти стоїш неподалік Захарії і бачиш, як ця дівчинка підноситься по сходах. Твої думки: …..

2. Учні хвилину застановляються, уявляючи себе в зазначеній ролі, діляться думками від першої особи, наприклад: Яка Вона радісна і смілива! Напевно дуже любить Бога… Не знає, напевно, які труднощі на Неї тут чекають і т.д.

 

«Ідем до храму»

 Матеріали: плакат (див. Плакат)

Підготовка: катехит заздалегідь готує плакат і поміщає його на дошці.

 Хід заняття

  1. Катехит ділить клас на три групи.
  2. Кожна група отримує завдання:

Група 1: написати чесноти Марії, які спонукали Її піти до храму;

Група 2: написати причини, які спонукають мене іти до храму;

Група 3: написати причини, які перешкоджають мені іти до храму.

  1. Представник кожної групи зачитує відповіді, а катехит записує їх на підготовленому плакаті у відповідному стовпчику. Одночасно ведеться обговорення.
  2. Катехит пропонує кожній групі написати короткий підсумок спільного обговорення.
  3. Зачитування підсумків.

 Плакат: 

Чесноти Марії,

які спонукали Її

піти до храму

Причини,

які спонукають мене

 іти до храму

Причини,

які перешкоджають мені іти до храму

 

 

 

 

 

 

 

Ігра «Хто зустрічає?»

Учень із закритими очима вводиться у клас. Інший – його зустрічає. Завдання: відгадати, хто його зустрічає. Це можна тільки зробити дотиками рук, або задаючи запитання іншим учням, які стосуються зовнішнього виду учня. Питання повинні вимагати відповіді «так», або «ні», наприклад: цей учень має кросівки? У нього чорне волосся? І т.д.

 

«Подарунок»

Хід заняття

  1. Катехит ділить клас на 4 групи.
  2. Кожній групі пропонується завдання написати 10 речей, які б вони хотіли подарити:

Група 1 – сироті;

Група 2 – в’язню;

Група 3 – вдові;

Група 4 – неповносправній особі.

  1. Із 10-ти написаних речей учні вибирають 5, які на їхню думку є більш важливими.
  2. Катехит пропонує учням вибрати 1 річ із 5-ти, яку б вони найбільше хотіли подарити і подумати, яким чином вони б це могли зробити.
  3. Учні презентують свої відповіді, даючи роз’яснення.

 

 «Працюєм разом»

 

Матеріали: копія оповідання (н-д, Бруно Ферреро)

Підготовка: розділяє оповідання на стільки частин, скільки є груп

 

Хід заняття

  1. Катехит ділить клас на групи по 4 особи і кожній групі дає уривок з оповідання.
  2. Групи ознайомлюються із змістом свого уривку.
  3. По черзі представник з кожної групи розповідає своїми словами зміст уривку групи.
  4. Коли всі групи почули усі уривки оповідання, катехит пропонує визначити їх правильну послідовність. Учні впорядковують уривки, щоб склалося ціле оповідання.
  5. Представники кожної групи розповідають усно ще раз свій уривок, але у правильній послідовності.
  6. Катехит зачитує ціле оповідання.
  7. Якщо оповідання в ході переказу зазнало ушкоджень, катехит вказує на них та робить виправлення.

 

Пропозиція: цей метод можна проводити, використовуючи будь-яке оповідання чи текст по різних темах.

 

«Чи знаєш ти Св. Миколая?»

 Матеріали: ікона Св. Миколая, приготовлені карточки з відповідями, скотч

Підготовка: катехит пише на карточках з одної сторони відповіді на питання, які на його думку могли б задати учні; приготовляє ще чисті листочки на випадок, якби якісь питання були нові.

 Хід заняття

  1. Катехит чіпляє ікону на видне місце і робить вступ до теми: «Пізнати когось є не легко. Щоб когось пізнати не достатньо знати тільки його ім’я. Нам потрібно більше часу, щоб з цією людиною порозмовляти, довідатись більше. Пропоную сьогодні, щоб ми спробували пізнати ось цю святу людину. Це не легко, тому що він жив дуже давно. Щоб ближче пізнати його, мусимо задати йому декілька запитань. Напевно є багато різних речей, які б ви хотіли довідатись про цього чоловіка. Застановіться і запишіть питання, які б ви хотіли задати цій людині»
  2. Учні можуть працювати індивідуально, або в групах. Вони задають запитання. Катехит від імені цієї особи відповідає на запитання, дає картку з відповіддю і учень приклеює її біля ікони.

 

Пропозиція 1: Катехит пропонує учням, щоб вони за допомогою карточок з відповідями представили Св. Миколая від імені 1-ї особи, наприклад: Я, Миколай, народився…і т.д.

 Пропозиція 2: Коли всі листочки повішані, група намагається упорядкувати їх по порядку.

 Пропозиція 3: цей активний метод можна пристосувати до вивчення інших осіб (Петро і Павло, Вас. Великий), або ж взяти ікону якогось свята.

 

«Паросток»

 Матеріали: Святе Письмо, чисті аркуші паперу, малюнок на дошці чи плакат

 Хід заняття: 

  1. Завдання учасника подумати:

-         ким би він хотів бути: н-д, ясла, зірка, віл і т.д.

-         і щоб він в такому випадку приніс в подарунок Спасителеві, і чому? (2 хв)

  1. Кожен отримує невеликий аркуш паперу, на якому записує з одного боку, ким би він хотів бути, а з другого – який подарунок хотів би принести.
  2. Катехит зачитує Іс.11,1-5, робить невелике пояснення до цього пророцтва і вводить учасників у наступне завдання. (Попередньо на дошці намальований пень і паростки з нього).
  3. Завдання: учасники по черзі представляють свої відповіді, аргументують їх і приклеюють на паростки.
  4. Підсумок катехита.

  

«Склади оповідання»

 Матеріали: уривки оповідання в декількох екземплярах відповідно до кількості груп

Підготовка: катехит заздалегідь розклеює по класі підготовлені уривки оповідання

 Хід заняття

  1. Катехит утворює групи.
  2. Учні шукають по класі уривки. У своїх групах ознайомлюються з їхнім змістом і укладають їх у правильному порядку. Кожна група намагається зробити це якнайшвидше.
  3. Зачитування оповідання, обговорення.

 Пропозиція 1: Бруно Ферреро пропонує декілька оповідань по темі Різдва Христового, які можна використати у цьому методі: «У світлі зірок» ст..7-24; «Сімнадцять казок», ст..21; «Із веселкою в кишені» ст..113-145; «Фіялка на північному полюсі» ст..118

Пропозиція 2: у цьому методі праці можна використовувати будь-яке оповідання чи текст до різних тем. 

 

«Ім’я Ісус» 

 Хід заняття

  1. Учні розважають над ім’ям Ісус та словом, яке близько позначає це ім’я чи асоціюється з ним, наприклад: любов, Спаситель і т.д.
  2. Завдання учнів жестами, мімікою зобразити це слово. Інші учні відгадують.
  3. Катехит творить молитовну атмосферу для розважань: запалена свічка, спокійна музика.
  4. 4.     Учні по черзі висловлюють свої думки у такий спосіб: Ісус для мене є любов (слово-асоціація цього учня), бо Він….

Пропозиція: цей метод можна використовувати до Богородичних тем (замість ім’я Ісус вживати ім’я Марія)

 

«Питання-відповіді» 

 Матеріали: стрічки паперу із питаннями

Підготовка: катехит готовить заздалегідь питання про Василія Великого на окремих стрічках паперу

 Хід заняття

  1. Катехит вішає стрічки з питаннями на дошці в довільний спосіб і знайомить учнів із ними.
  2. Катехит пропонує учням впорядкувати їх по хронології. Учні підходять до дошки і ставлять стрічки в правильному порядку в стовпчик.
  3. Формуються групи. Завдання в групах: якнайшвидше знайти відповіді на всі запитання.
  4. Групи подають свої відповіді.

 

Пропозиція 1: цей метод можна провести в інший спосіб:

  1. Катехит сам вішає на дошку у правильному порядку запитання і просить учнів запам’ятати протягом хвилини порядок запитань. Учні намагаються запам’ятати.
  2. Катехит обертає стрічки запитань другим боком так, що їх не видно.
  3. Учні запрошуються підходити по черзі і навпроти писати відповіді, які на їхню думку там повинні бути.
  4. Коли всі відповіді написані, катехит обертає питання.
  5. Учні усі разом під керівництвом катехита дивляться чи відповіді відповідають питанням і роблять виправлення.

 

Пропозиція 2: цей активний метод можна пристосувати до Святого Миколая, Петра і Павла чи будь якого святого, який вивчається учнями.

 

«Що ж таке хрещення?»

 Матеріали: аркуші паперу із написом, катехизм УГКЦ

 Хід заняття: 

  1. Робота в парах. Кожна пара отримує аркуш паперу із написом: Хрещення – це…. Завдання: написати на аркуші якомога більше речень.
  2. Кожна пара вибирає одне із написаних речень, яке, на їхню думку, найважливіше.
  3. Учасники розвішують на стінах у класі картки із закінченими реченнями.
  4. Учасники ходять від однієї картки до іншої, щоб прочитати, що написали інші учні.
  5. Катехит робить висновок, що кожен з нас має своє визначення хрещення і пропонує поглянути, яке визначення подане у Катехизмі.
  6. Пояснення катехитом, що таке хрещення.

 Пропозиція: у цьому методі можна розглядати наступне: «Воскресіння – це…», «Різдво – це …», «Хресна Дорога – це …», «Преображення – це…»

 

«Хрищення Ісуса» 

 Матеріали: Святе Письмо

 Хід заняття

  1. Катехит запрошує учнів уважно послухати МТ.3
  2. Катехит пропонує учням назвати одне слово, яке згадувалось в уривку і, яке на їхню думку,  є дуже важливе.
  3. Катехит записує усі слова на дошці. Одночасно запитує, чому учень вважає це слово важливим.
  4. Учні складають по одному реченні, використовуючи написані слова, так щоб описати подію Богоявлення.

 

Пропозиція 1: Якщо клас невеликий, можна запропонувати учням повторювати речення попередніх учнів і говорити своє.

Пропозиція 2: цей метод пристосовується до інших тем, які згадуються в Євангеліє.

 

«Запитай Симеона» 

 Матеріали: уривок Лк. 2,22-39 для кожного учня

Хід заняття

 Катехит роздає учням уривок Лк. 2,22-39.

  1. Учні ознайомлюються з уривком. Завдання: «Ти – свідок зустрічі Пресвятої Родини із Симеоном. Ти стоїш неподалік і спостерігаєш. Які думки чи запитання в тебе з’являються? Поділись своїми думками з іншими учнями твоєї групи». Учні діляться у групах, промовляючи від першої особи: «Я ….».
  2. Напишіть у групах запитання, які б ви хотіли задати старцю Симеону.
  3. Презентація запитань у класі, спільні відповіді.

 

«Зустріч»

 Матеріали: куток молитви, свічка

Підготовка: створити молитовну атмосферу

 Хід заняття

  1. Учні сідають в коло.
  2. Катехит робить вступ, вказуючи на те, що кожен християнин повинен прагнути зустрічі з Христом. Однак наші щоденні клопоти дуже часто забирають в нас можливість зустрітись з Христом, ми не чуємо Його стукіт, а Ісус завжди чекає і прагне зустрітись з нами.
  3. Завдання для учнів: розважити, коли у моєму житті я радо зустрівся з Ісусом, а коли не хотів зустрітись з Ним.
  4. Передаючи запалену свічку один одному, учні висловлюються: «Я радо зустрілась з Ісусом, коли ….(наприклад, допомогла моїй бабусі приготувати їжу). Перепрошую Тебе, Ісусе, за те, що не захотіла зустрітись з Тобою, коли …(наприклад, зранку лінувалась встати до церкви). 

 

«Я – свічка»

 Матеріали: груба свічка, сірники

Хід заняття

Учні передають свічку один одному. Той, хто тримає її, говорить щось про неї від 1-ї особи, наприклад: Моє світло є тепле і яскраве; Я є світлом Христа; Мене запалюють і освячують на Стрітення і т.д.

 

Пропозиція: цей метод можна застосовувати до інших тем. Для теми Богоявлення можна передавати освячену воду, Преображення – освячений фрукт, Тайна Вечеря – хліб, проскура.

  

Ігра «Як зустрічаєш людей?»

Учні витягують карточки, які заздалегідь приготовив катехит. На них написано:

1.Зустріч дитини                    7.зустріч бабусі, дідуся

2.Зустріч батька                      8. Зустріч з неприємною людиною

3.Зустріч мами                        9. Зустріч з Богом

4.Зустріч вола                         10.Зустріч президента

5.Зустріч поїзда

6.Зустріч друга

Учень за допомогою міміків і жестів повинен якнайкраще зобразити зустріч з особою, яку вибрав. Інші учні повинні відгадати, з ким він зустрівся.

 

«Думки ослика»

 Матеріали: Святе Письмо, смужки паперу (див. Додаток)

Підготовка: катехит заздалегідь приготовляє смужки паперу.

Хід заняття: 

  1. Учасники індивідуально знайомляться з уривком зі Святого Письма Лк.19, 29-39.
  2. Катехит готує довгі вузькі смужки паперу, на яких написані різні початки тверджень (Додаток). Смужки паперу скручуються і перемішуються.
  3. По черзі кожен учасник витягує смужку і завершує речення.
  4. Катехит чіпає всі смужки на дошці і веде обговорення, робить підсумок.

 

Додаток 

Радію, що ……

 

Дивуюся, що ……

 

Дякую за ……

 

Хвилююся, тому що ……

 

Маю надію, що ……

 

Запитую себе ……

 

Хочу запитати Ісуса ……

 

Прошу, щоб ……

 

Бентежусь, тому що ……

 

Бачу ……

 

«Радуйся, дочко Сіону!»

 Матеріали: Додаток

 Хід заняття: 

  1. Поділ на групи по 4-5 чоловік.
  2. Кожна група отримує текст Зах.9,9 (Додаток) і знайомиться з ним.
  3. Завдання: продовжити дане пророцтво, дописавши свій текст.
  4. Зачитування текстів. Обговорення.

 Додаток 

  

«Радуйся вельми, о дочко Сіону! Викрикуй, о дочко Єрусалиму! Ось цар твій іде до тебе, справедливий і переможний, смиренний і верхи на ослі їде, на осляті,  на молоденькій  ослиці (Зах.9,9) …………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

 

  

«Що і де?»

 Матеріали: текст Ів.13 для кожної групи, аркуші паперу

 Хід заняття:

 Поділ на групи по 2-4 чоловіка. Кожна група отримує текст Ів.13 і одну з слів-підказок, наприклад: кусок, любов, ноги, іти і ін.

  1. Завдання 1: знайти уривок у Ів.13, до якого відноситься слово-підказка.
  2. Завдання 2: кожна група малює колаж, який зображає даний уривок (в центрі - вираз чи гасло, а навколо слова, які відносяться до нього).
  3. Презентація робіт.

 

«Лист»

 Матеріали: текст Лк.22,1-23 для кожної групи, аркуші паперу

 Хід заняття:

 Поділ на 2 групи. Кожна група отримує текст Лк.22,1-23.

  1. Розподіл ролей: одна група представляє чашу на Тайній Вечері, а друга – хлібницю, в якій лежав хліб.
  2. Завдання: написати лист один до одного про свої враження, почування, пережиття Тайної Вечері.
  3. Зачитування листів.
  4. Катехит робить підсумок.

 

«Стрічка спільноти»  

 Матеріали: ікона Тайної Вечері, груба стрічка, спокійна музика

Хід заняття

  1. Учні розглядають ікону Тайної Вечері.
  2. Катехит зачитує Мр.14,12-25.
  3. Учні сідають в коло. Катехит подає початок стрічки учневі праворуч. Коли стрічка передається, клас спільно говорить слова: «Пам’ятайте про мене і тримайтесь разом». Стрічка охоплює усіх.
  4. Катехит робить пояснення того, що ця стрічка є символом спільноти Ісуса з учнями на Тайній Вечері, вона є знаком спільноти усіх людей.

 

«Характеристика»

 Матеріали: Святе Письмо

Хід заняття: 

  1. Катехит читає уривок Ів.19, 17-30.
  2. Поділ на групи. Завдання 1 для груп: написати в стовпчик всіх осіб, які згадувались в цьому уривку.
  3. По порядку кожна група зачитує імена.
  4. Катехит читає ще раз уривок, пропущених осіб - дописують.
  5. Завдання 2: охарактеризувати кожну особу одним словом.
  6. Презентація, обґрунтування думки групи.

 

 «Хрест для християнина» 

 Матеріали: дві вербові галузки, вазон, шнурок

Хід заняття

  1. Катехит з учнями зв’язують дві галузки так, щоб утворився хрест, запихають його у вазон.
  2. Катехит робить короткий вступ про значення хреста.
  3. Пропонує учням дати відповіді на наступні запитання:

Питання 1:  -  Що означає хрест для християнина?

Питання 2: - Які хрести у повсякденному житті ви зустрічаєте?

Питання 3: -  Який зв'язок є між Різдвом Христовим і Пасхою?

4. Учні, відповідаючи на питання, передають вазон один одному.

5. Катехит робить підсумок.

 

Пропозиція 1: Питання 3 можна розглянути окремо і до цього заняття приготовити хрест із двох гілок ялинки.

 

Пропозиція 2: Цей метод можна використати до теми Воздвиження Чесного Хреста

 

«Великий піст»

 Матеріали: календар на цілий рік, листки, ручка, олівці

Хід заняття

  1. Катехит утворює чотири групи.
  2. Учні пригадують важливі дні в періоді великого посту: Вербна неділя, Великий Четвер, Страсна П’ятниця, Велика Субота.
  3. Кожна група вибирає один з цих днів.
  4. Група роздумовує, що є важливим, особливим у цьому дні і малює малюнок, який на їхню думку, найбільше розкриє суть дня.
  5. Представник кожної групи представляє результати праці, пригадуючи історію з євангелія цього дня.


 «Символ Воскресіння» 

 Матеріали: яйця пластмасові, які відкриваються, для кожного учня

Хід заняття

  1. Катехит роздає кожному учневі яйце.
  2. Учні застановляються, що на їхню думку є символом воскресіння, нового життя. (наприклад, квітка, травичка, гусениця і т.д.)
  3. Пишуть свої думки на клаптиках паперу і кладуть у яйця.
  4. Катехит збирає усі яйця, кладе в кошик.
  5. По черзі катехит відкриває кожне яйце і зачитує символ. Запитує учнів, чому на їхню думку ця річ є символом воскресіння.
  6. Учні діляться своїми думками.

 

Пропозиція 1: катехит може дати учням додому завдання поставити в яйце щось, що на їхню думку може бути символом воскресіння і принести на наступний урок.

 

Пропозиція 2: подібний метод можна застосовувати до теми Різдва, де катехит використовує скриньку і просить учнів написати, щоб вони хотіли принести Ісусові в дарунок. Всі листочки кладуться у скриньку, зачитуються та пояснюються.

 

Пропозиція 3: можна також застосувати до дня Святого Миколая: учні пишуть, яке добре діло вони нещодавно зробили, або щоб хотіли зробити, і діляться з іншими в класі.

 

 «Пророцтво»

 Матеріали: Святе Письмо, чисті аркуші паперу, олівці або фломастери.

 Хід заняття: 

  1. Катехит читає пророцтво Іс.7,14. Завдання учасника записати перше слово, що спаде на думку, яке асоціюється їм із цим пророцтвом.
  2. Робота в групах (4 особи). Обговорення слів, наведення аргументів в групах (2-3 хвилини).
  3. Кожна група отримує чистий листок  А-4 і умовно його ділить на чотири частини. Завдання: намалювати в кожному кутку аркуша малюнок, який зображає їхнє слово (на аркуші повинно бути чотири малюнки).
  4. По середині аркуша написати слово, або вираз, який змістовно об’єднує всі чотири малюнки.
  5. Презентація праці групи перед класом.

 

 «Послання-молитва» 

 Матеріали: аркуші, свічка, ікона, спокійна музика

Підготовка: столик молитви із іконою та свічкою

 Хід заняття

  1. Катехит ділить учнів на пари/групи.
  2. Кожна пара/група отримує завдання дописати послання-молитву Марії: Радуйся, Богородице….
  3. Це послання передається іншій парі/групі, яка ознайомлюється з ним і доповнює молитву відповідно до попереднього змісту. І так поки не обійде усі пари/групи.
  4. Катехит творить молитовну атмосферу: запалює свічку, включає спокійну музику.
  5. Кожна пара/група зачитує послання-молитву.

 

 «Після Вознесіння» 

Матеріали: Святе Письмо, аркуші паперу

 Хід заняття: 

  1. Катехит зачитує Мт.28,16-20.
  2. Робота в парах. Завдання: уявити себе одним з учнів Ісуса, н-д, Петром, Іваном і т.д. (на вибір) і описати його життя в подальші дні після Вознесіння.
  3. Зачитування розповідей.
  4. Катехит зачитує уривок Ді.1,12-26 і робить порівняння з відповідями учасників, визначає, яка пара була найближча до правди.

 

«Послання Ісуса» 

 Матеріали: оповідання Бруно Ферреро «Проповідуйте те, що бачили й чули» у книзі «Небесна брама» ст..136.   

  Хід заняття

  1. Катехит робить вступ по темі Вознесіння:

-         Що Ісус казав, коли возносився?

-         До кого звернені його слова?

  1. Катехит запрошує учнів послухати частину оповідання «Послання».
  2. Учні отримують завдання утворити пари і розбити ролі між собою: хтось батько, а хтось син. Завдання сина – переконати батька.
  3. Учні ведуть між собою  діалог-переконування.
  4. Катехит зачитує другу частину оповідання до місця, коли Тім побачив, як група торговців невільниками впіймали дівчинку, а її матір мечем хотіли ударити, і дає завдання у групах обговорити, які були подальші дії Тіма на їхню думку (прогнозування).
  5. Ділення версіями.
  6. Катехит зачитує завершення цієї ситуації.
  7. Катехит продовжує читати третю частину «Бунт» до моменту: «Я зрозумів» і запитує учнів: що зрозумів Тім?
  8. Спільне ділення думками в колі.
  9. Катехит висуває наступні запитання для обговорення:

-         До чого Ісус кличе кожного з нас?

-         Як ми маємо проповідувати Євангеліє і наслідувати Христа?

-         Яке послання маєм передавати іншим?

  1. Катехит пропонує написати у парах послання іншим парам.
  2. Зачитування усіх послань.
  3. Підсумок катехита.

 

 «Що спільного?»

 Матеріали: тексти Ді.2,1-13 і Бут.11,1-9

 Хід заняття:

 Поділ на дві групи. Кожна група отримує тексти Ді.2,1-13 і Бут.11,1-9, а також слова-підказки (див. Додаток).

  1. Групи уважно читають 2 тексти.
  2. Завдання: знайти те, що поєднує ті два тексти, що є спільного між ними. Виконати завдання допоможуть слова-підказки.  Думки записуються.
  3. Зачитування думок.
  4. Катехит коментує і доповнює.

 

Додаток

 

Слова-підказки

Ді.2,1-13

Бут. 11

церква

одне

розуміти

говорити

гордість

небо

мішати

різне

 

 

«Об’єднай у ціле» 

 Матеріали: оповідання, декілька примірників плану

Підготовка: катехит складає план до оповідання і готує декілька його примірників. Саме оповідання розрізає на частини відповідно до пунктів плану.

Хід заняття

  1. Катехит ділить клас на стільки груп/пар, скільки є пунктів плану.
  2. Кожна пара/група отримує план, ознайомлюється з ним.
  3. Пари/групи розподіляють між собою пункти плану і складають свою розповідь по вибраному пункті, записують.
  4. Зачитування складених розповідей в порядку, зазначеному планом. (створюється весела атмосфера)
  5. Катехит пояснює ситуацію, коли люди часто розмовляють різними «мовами» і не розуміють один одного, як за часів Вавилонської вежі, а Святий Дух дає розуміння.
  6. Катехит дає усім уривки оповідання і кожна пара/група має знайти уривок, який відповідає їхньому пункту плану.
  7. Учні зачитують уривки справжнього оповідання у правильній послідовності.
  8. Обговорення змісту.

 

Пропозиція: таким чином можна працювати з будь-яким оповіданням. Наприклад: Бруно Ферреро «Фіялка на північному полюсі», ст..141; «Небесна брама» ст..152-166.

 

 «Гостинність Авраама»

 

Матеріали: текст Бут18,1-19, Додаток

 Хід заняття: 

  1. Катехит утворює 3 групи. Кожна група отримує текст Бут.18,1-19.
  2. Ознайомлення з уривком. Розподіл ролей між учасниками групи.
  3. Кожна група по порядку читає текст з поділом на ролі. Після того катехит забирає текст.
  4. Спільне завершення речень. (Додаток)
  5. Завдання: відтворити якнайповніше текст без опори з поділом на ролі – вистава.
  6. Бажаюча група презентує.

 

Додаток 

  1. Господь з’явився йому у ………………. як він сидів при вході до намету під час (2)……………

3.Авраам як тільки побачив трьох чоловік, метнувся до них і каже:……….

  1. Авраам кинувсь у намет до Сари і каже: …………………..
  2. Після того Авраам побіг до ……………………….
  3. Чоловіки запитали його: «Де…………………………?»
  4. «Я вернуся за рік о цій порі, й …………………………..»
  5. Сара, коли почула це, то …………………………….
  6. Господь сказав до Авраама: ………………………………
  7. Сара ж перечила, кажучи: …………………………………..

 

«Пошук» 

Матеріали: тексти Мт.17,1-8, Мт.3,13-17, Бут.18,1-16.

 Хід заняття: 

  1. Поділ на групи. Кожна група отримує три уривки: Мт.17,1-8, Мт.3,13-17, Бут.18,1-16.
  2. Завдання 1: ознайомитись із трьома уривками.
  3. Завдання 2: пошук спільного у трьох текстах. Дискусія в групах.
  4. Представлення результатів.
  5. Підсумок катехита.

 

 

«Ісус і Петро» 

 Матеріали: папір, кольорові олівці

 Хід заняття

  1. Катехит розказує учням про дружбу Ісуса і Петра (Лк. 22, 54-61)
  2. Учні проводять інсценізацію цього уривку.
  3. Катехит ділить клас на групи по 4 чоловіка. Кожна група отримує аркуш А2.
  4. У групах спільно учні малюють малюнок дружби Ісуса і Петра. Малюнок може бути в довільній формі.
  5. Презентація малюнків.
  6. Катехит пригадує труднощі у дружбі Петра з Ісусом і робить підсумок. 

 

«Петро – скеля»

 Матеріали: по одному середньому камінцю для кожного учня, посудина

 Хід заняття

  1. Учні творять коло, в центрі якого лежКатехит чіпає всі смужки на дошці і веде обговорення, робить підсумок. em/li/tr/p«Символ Воскресіння»  ить велика посудина з камінням.
  2. Кожен учень вибирає собі один з них, який йому найбільше подобається.
  3. Учні завершують речення: «Якби мій камінь міг говорити, він би сказав….»
  4. Учні добре розглядають свій камінь, вивчають його, розуміють, що він твердий, як скала.
  5. Катехит говорить, що одне з біблійних імен означає «скеля». Учні відповідають, якщо знають, що це  - Петро.
  6. Катехит пропонує учням розказати те, що вони знають про Петра, пов’язуючи його із камінням, наприклад: «Петро також вважав, що можна на нього покластися як на камінь (скелю). Обіцяв це Ісусові».
  7. Катехит розповідає, як Петро зрікся Ісуса (Ів.18, 15-27; а пізніше МТ. 26, 69-75)
  8. Катехит говорить, що Петро зрікся Ісуса, тим самим збудувавши велику стіну між собою і Ісусом. Учні роблять із каміння стіну.
  9. Катехит запитує: що може в нашому щоденному житті утворити таку стіну? Що може допомогти розвалити цю стіну?
  10. Учні діляться думками.

 

 «Чи знаєш ти апостола Павла?»

 Матеріали: ікона, приготовлені карточки з відповідями, скотч

Підготовка: катехит пише на карточках з одної сторони відповіді на питання, які на його думку могли б задати учні; приготовляє ще чисті листочки на випадок, якби якісь питання були нові.

 Хід заняття

  1. Катехит чіпляє ікону на видне місце і робить вступ до теми: «Пізнати когось є не легко. Щоб когось пізнати не достатньо знати тільки його ім’я. Нам потрібно більше часу, щоб з цією людиною порозмовляти, довідатись більше. Пропоную сьогодні, щоб ми спробували пізнати ось цього чоловіка. Це не легко, тому що він жив близько 2000 років назад. Хтось каже, що він поважний чоловік, а інші його не люблять. Щоб ближче пізнати його, мусимо задати йому декілька запитань. Напевно є багато різних речей, які б ви хотіли довідатись про цього чоловіка. Застановіться і запишіть питання, які б ви хотіли задати цій людині
  2. Учні можуть працювати індивідуально, або в групах. Вони задають запитання. Катехит від імені цієї особи відповідає на запитання, дає картку з відповіддю і учень приклеює її біля ікони.

 

Пропозиція 1: Катехит пропонує учням, щоб вони за допомогою карточок з відповідями представили апостола Павла від імені 1-ї особи, наприклад: Я, Павло, народився…і т.д.

 

Пропозиція 2: Коли всі листочки повішані, група намагається упорядкувати їх по порядку.

 

Пропозиція 3: цей активний метод можна пристосувати до вивчення інших осіб (св.. Миколай, Вас. Великий), або ж взяти ікону якогось свята.

Картки з відповідями:

  1. Павло
  2. Народився близько 8 р. н.е.
  3. Помер 67 р. н.е
  4. Тарс
  5. Римлянин
  6. Грек
  7. Єврей
  8. Багатий батько
  9. Тора
  10. Гамалиїл
  11. Єрусалим
  12. Вивчення Святого Письма
  13. Ревний хоронитель закону
  14. Апостол Христа
  15. Листи
  16. Діяння апостолів
  17. Подорожі
  18. Фарисеї
  19. Савло
  20. Дамаск                    

 

«Заклик до…»

 Матеріали: Святе Письмо, «гармошка» з паперу, напис на дошці

 Хід заняття: 

  1. Катехит зачитує текст зі Святого Письма – МТ.17, 1-8 і ставить завдання учасникам подумати, до чого закликає їх свято Переображення.
  2. Хвилина роздумів в мовчанці.
  3. Катехит пише на дошці: Свято Преображення закликає нас …. і робить з вузького аркуша паперу «гармошку».
  4. Дає завдання учасникам: дописати на «гармошці» речення. Учасники роблять це по черзі, передаючи «гармошку». Все супроводжується тишою.
  5. Катехит вішає на дошку «гармошку» і зачитує.
  6. Спільне обговорення прочитаного.

 

«Господи, добре нам тут бути» 

Матеріали: бланк на кожну групу

Хід заняття

  1. Клас ділиться на групи по 4 чоловіка.
  2. У групі вибирається кореспондент. Йому вручається бланк (див. Бланк)
  3. Катехит пропонує учням застановитись, де і чому вони можуть сказати Господу слова:  «Господи, добре нам тут бути»
  4. Завдання: провести опитування у групі, записуючи коротко відповіді учнів групи у бланку.
  5. Кореспондент готує коротке представлення репортажу на основі відповідей учнів і зачитує його.

 

Бланк:

Господи, добре нам тут бути

 

Де?

Чому?

Учень 1

 

 

Учень 2

 

 

Учень 3

 

 

                                      

«Життя Богородиці» 

Матеріали: Катехизм УГКЦ «Христос – наша Пасха», стрічки з датами празників, ватман, на якому в стовпчик написані Богородичні свята, канцтоварні вироби: аркуші паперу, фломастери, олівці, кольоровий папір (будь-які інші)

Підготовка: на ватмані написати всі Богородичні свята у стовпчик, підготовити стрічки з датами цих свят.

 

Хід заняття

  1. Катехит зачитує уривок з Катехизму УККЦ «Христос – наша Пасха»: «Церква Христова, навчаючи про таїнство воплочення, наголошує на Особі Того, кого Марія, зачавши, породила. Тому на Ефеському Соборі 431р. Марію було торжественно проголошено «Богородицею» (грецькою – Теотокос)» (п.173). Ціле життя Марії було свідченням правдивої любові і служіння Богу. Вона удостоїлась стати Матір’ю усіх. Вона не зазнала смерті. Катехизм говорить: «Дівичою і нетлінною була смерть Марії, названа Церквою її Успенням. Марія, «плоттю уснувши», була її Сином «пробуджена» до життя у славі: «Переставилася до життя, бувши Матір’ю Життя»[1]. Господь прославив душу і тіло Марії – першої обоженої з-поміж людського роду» (п.175)

Кожен християнин повинен наслідувати чесноти Марії, знати Її життя. Тому сьогодні спробуймо пригадати події цього Пресвятого Життя нашої Богородиці. Що ми знаєм про Неї, про Її почитання?

 

  1. Катехит ділить учнів на три групи і дає завдання:

Група 1: назвіть, які молитви до Богородиці ви знаєте (Богородице Діво, Достойно, Під Твою милість)

Група 2: назвіть, які набожності до Богородиці має український народ (маївки, акафіст, вервиця)

Група 3:назвіть інші форми почитання (пісні, ікони, фігурки, церкви)

 

  1. Катехит знайомить учнів із святами, зазначеними на ватмані, роздає стрічки з датами. Завдання учнів приклеїти стрічку навпроти відповідного свята.
  2. Катехит ділить клас на стільки груп, скільки є зазначено свят. Кожна група отримує одне свято. Завдання для груп: зобразити це свято на аркуші паперу довільним способом: малюнком, аплікацією, письмом.
  3. Презентація робіт.

 

Пропозиція 1: Катехит збирає роботи і утворює з них книжечку – «Календар Богородичних свят»

 

Пропозиція 2: таким способом можна провести заняття по цілому літургійному році, розглянути Господські празники, або пристосувати до будь-якого Богородичного свята.

 

Ватман із святами:

Різдво Пресв. Богородиці                            

(місце для стрічок)

Покров Пресв. Богородиці

Введення в храм Пресв. Богородиці

Благовіщення Пресв. Богородиці

Успіня Пресв. Богородиці

 

Стрічки паперу:

 

21 вересня, 8 вересня

14 жовтня, 1 жовтня

4 грудня, 21 листопада

7 квітня, 25 березня

28 серпня, 15 серпня

  

«Власне оповідання»

 Матеріали: уривки оповідання

Підготовка: катехит заздалегідь ділить оповідання на уривки

 Хід заняття

  1. Катехит утворює декілька груп.
  2. Кожна група отримує один уривок.
  3. У групах учні пишуть якомога більше запитань до свого уривку.
  4. Питання передаються іншій групі, яка повинна за допомогою цих запитань скласти частину своєї розповіді письмово.
  5. Катехит дає кожній групі уривок оповідання, по питаннях якого вони складали свою розповідь. Учні звіряють свої розповіді з оригіналом уривку. Звертають увагу на подібності та розбіжності.
  6. Катехит зачитує все оповідання, ведеться обговорення.

 

Пропозиція: цей метод можна застосовувати до будь якого оповідання по різних темах. Бруно Ферреро пропонує оповідання із книжок «У світлі зірок» ст..74, «Небесна брама» ст..152-166.

 

«Доказ»

 Матеріали: Святе Письмо

Хід заняття:

 Поділ на групи. Кожна група отримує Святе Письмо.

  1. Завдання: знайти в Святому Письмі якнайбільше доказів Божої Всемогутності. Час обмежений (встановлений катехитом). Учасники записують розділи і стихи текстів.
  2. Кожна група по порядку називає по одному доказу, зазначаючи його місце у Святому Письмі.
  3. Підсумок катехита. 

 

«Ісус – Вседержитель»

 Матеріали: уривки Іс.66,1; Одкр.1,8

Хід заняття: 

  1. Поділ на групи. Кожна група отримує один з уривків: Іс.66,1 або Одкр.1,8.
  2. Завдання: написати коротку доповідь, яка б розкрила суть і пояснила слова, сказані в уривках.
  3. Зачитування доповідей.
  4. Підсумок катехита.

 Примітка:

Це повинна бути коротка доповідь, чітко сформульована і змістовна.